توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

فاکتور های آمادگی جسمانی مرتبط با مهارت

فاکتور های آمادگی جسمانی مرتبط با مهارت



این فاکتورها به شرح زیرند:

 سرعت:

توانایی فرد برای جابجایی بدن دریک مصافت ثابت در کمترین زمان ممکن سرعت نامیده می شود. مانند رشته دوی 100 متر که یک رشته جذاب المپیکی به شمار می رود. به طور کلی ما از سرعت در فعالیت های روزمره و سایر رشته های ورزشی استفاده می کنیم. در حرکات سرعتی بیشتر از عضلات مدل تند انقباض استفاده می شود که مربیان و ورزشکاران عزیز باید به این نکته در  برنامه ریزی تمرینات بدنسازی خود توجه داشته باشند.


توان:

انجام یک حرکت قدرتی در کمترین زمان توان نامیده می شود و فاکتور مهمی در آمادگی جسمانی است. مانند پرتاب کردن یک جسم سنگین یا شنای سوئدی همراه با پرتاب دست وپرش های پشت سرهم. به طور کلی توان کیفیت بدنی ورزشکار را بالا خواهد برد. زیرا انجام بسیاری از فعالیت ها آسان خواهد بود. در توان ما بصورت ترکیبی از دو انقباض درونگرا و تبدیل آن به انقباض برون گرا در یک عضله استفاده می کنیم که فشار زیادی به عضله وارد خواهد آورد.


تعادل:

توانایی حفظ مرکز ثقل بدن در محدوده سطح اتکا تعادل نام دارد. به زبان ساده تعادل یعنی توانایی انجام کار بدون افتادن. تعادل شامل دو تعریف کلی تعادل پویا و تعادل ایستا است. زمانی که شما روی پاهای خود ایستاده اید و بدون جابجایی توپ یا جسمی را دریافت یا پرتاب می کنید تعادل ایستا دارید. اما اگر درحال دویدن یا انجام یک فعالیت خاص مانند دویدن در یک مسیر ثابت هسید و چیزی تعادل شما را بر هم نمی زند، شما دارای تعادل پویای قابل قبولی می باشید. تعادل بحث بسیار مهمی در آمادگی جسمانی است.


چابکی:

توانایی جابجایی حرکت بدن با سرعت بالا چابکی تعریف می شود. مانند دویدن با سرعت از میان موانع با حرکت مارپیچ. در این ورزش شما به تعادل پویا و سرعت بالا برای داشتن این فاکتور آمادگی جسمانی نیاز دارید.


سرعت عکس العمل:

زمانی که یک محرک مانند یک توپ یا یک بالش به سمت شما پرت میشود و شما به محض دیدن به آن پاسخ می دهید و آن را می گیرید بدین معناست که سرعت عکس العمل بالایی دارید. استارت های شنا و دوومیدانی مثال خوبی برای این فاکتور هستند. این ویژگی در آمادگی جسمانی بسیار مهم است.


هماهنگی:

ارتباط و تعامل بین اعصاب محیطی و مرکزی با عضلات بدن هماهنگی تعریف می شود. هرچقدر حرکات را با ظرافت و دقت بیشتری انجام دهید هماهنگی بالاتری خواهید داشت.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 3 آبان 1399برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?